Sunday, September 15, 2013

Mallorca 22.08 - 29.08.2013

Seekordne Mallorca reis oli selles suhtes üks eriline trip, et kunagi varem ei ole me käinud reisul nii suure seltskonnaga. Meid oli kokku 15 täiskasvanut - Teevi, Anmar, Joss, Berit, Martti, Ketlin, Rainer, Kaili, Heilo, Siret, Aigi, Peng, Rael, Romet, Kristel ja 16 last - Kevin, Kris, Rasmus, Karolina, Lars, Kiara, Rocco, Hugo, Nora, Sara, Max, Matu, Sebastian, Kiti, Silva, Volli! Lisaks ka veel Andres oma perega, kes ööbis teises hotellis. Äkki ununes ka keegi? :)

Idee Mallorcale minna tuli eelkõige Jossilt ja Marttilt, kes esimesena asja ka planeerisid, ega osanud arvata, et kokku tuleb veel nii palju huvilisi. Nemad käisid eelmisel suvel 6-kesi väikesel villapuhkusel Mallorcal, Pollenca ja Alcudia lähistel ning kuna nad jäid puhkusega väga rahule, ning RyanAir Tamperest Palmasse väga soodsalt lendab, võtsid nad sama plaani ka selleks aastaks - seekord siis lastega. Tasapisi aga hakkas seltskond järjest suurenema ning järsku meid selline armee kokku oligi. Lastel oli muidugi eriti lõbus! Ka meie olime varem kahekesi Mallorcal käinud - paar aastat tagasi paketireisi raames. Siis peatusime lõunaosas, Palma lähistel ning Pollenca ja Alcudia kandis me ei käinud.

Suurem enamus seltskonnast lendas Tamperest Palmasse piletihinnaga ca 170 EUR/nägu edasi tagasi. Kui meie aga pileteid ostma hakkasime (märtsis), siis enam soodsaid RyanAiri pileteid polnud. Seetõttu hakkasime otsima teisi lennufirmasid ja avastasime uue, Euroopa kõige uuema odavlennufirma - Norwegian Airways - kelle piletihind Vantaast Palmasse oli veelgi soodsam ca 160 EUR/nägu edasi tagasi ning meile ju ka võiduks alustada lennuteed Vantaast, mitte Tamperest. Seega olime päris rahul! Meie koos kasutasid Norwegiani ka Heilo pere ja Rometi pere. PS! Norwegiani pardal on tasuta WIFI ning mitmed pardateenindajad olid eestlased. Lennukid olid uued ja värsked, olgem ausad, RyanAiriga ikka ei saa võrreldagi :)

Kuna seltskond läks nii suureks, loobusime villamõttest (nii suurt villat lihtsalt ei olnud ning ilmselt nii paljukesi villas olla poleks ka väga mugav), keegi leidis Club Mac Alcudia hotelli sooduspakkumise, kus oli nädalaajane puhkusepakett perele (2+2), mis sisaldas piiramatut veekeskuse piletit, 1 tasuta ööd ning AI toiduplaani. Kokku läks meie kukrust selle hotelli jaoks pisut rohkem kui 1400 EUR.

Kuna olime varakult juba võtnud suhtumise, et sellest reisist tuleb eelkõige lastereis, ei hakanud ma üldse eriti uurima, et kuhu minna või mida teha, samuti ei uurinud ma absoluutselt selle hotelli kohta. Seetõttu oli nn ehmatus kohalejõudes päris suur. Meie jõudsime enne teisi ehk siis veel päikesevalguses ja tekkis selline tunne nagu oleks saabunud filmi "Paksukeste Suvelaager" võtetele. (Mitte, et mul midagi tüsedate inimeste vastu on, aga selles hotelli kontingent on meist, eestlastest, ikka väga teistsugune.) Hotell on üsna vana, väga lihtne ja sisuliselt koosneb 3-st suurest hotellimajast (Jupiter - meie maja, Mars ja Pluto). 3 suure hotelli peale oli seal ca 8 totaalselt ülerahvastatud basseini ning see kõik, mis seal oli, oli esmapilgul ikka väga ehmatav. Mul käisid peast läbi mõtted, et kuidas ma siin terve selle nädala vastu pean.

Hotelli kliendid on 95% ulatuses britid. No nii, ilma tsensuurita rääkides, keskklassi britid, või siis veel pisut vaesemad :) Ma pean ennast üsna tolerantseks inimeseks, aga kõik see mis seal näha võis, ületab ka USA Wal-Marti öist seltskonda (vt. Youtube videosid "Wal-Mart people"). Kõikjal, kuhu vaatasid - ülekaal, suuuuur ülekaal, lohakus, räpasus, sõnakuulmatus, ülim tarbimine (kohutavad portsud söögisaalis, friikas, friikas, friikas) jne. Sellist asja nähes, on mul tõeliselt hea meel, et ma olen eestlane ja saan elada Eestis :) Hotelli personal aga oli väga sõbralik ja püüdlik. Prooviti kiirelt koristada kõike seda läbu, mis brittidest alles jäid. Kiita võib ka hotelli kokkasid, kes tõesti tegid maitsvat sööki. (süüa sai põhimõtteliselt päev läbi - oli hommikusöök, lõunasöök, õhtusöök, hiline õhtusöök ja nende vahepeal oli avatud snackilett, kus sai endale võileibu ja salatit teha). Igal õhtul oli restoranis erineva maa toit (nt. Aasia, Ameerika, Itaalia jne) ning restoran vastavalt kaunistatud ning teenindajatel teemakohased riided. Toiduvalik oli väga suur ning maitsetega võis väga rahule jääda, küll aga ei tahtnud seal restoranis istuda mõnusalt pikalt ja nautida head-paremat sööki ning veini. Seltskond meie ümber oli lihtsalt niivõrd ekstravagantne ning kuna söögisaal oli suur ja reeglina koguaeg oli järjekord, siis oli saalis korraga pea 800 inimest - võite ette kujutada seda lärmi ja kolinat! Aga ma usun, et hotelli on nüüd juba rohkem käsitletud, kui ta väärt on, pöörduks nüüd Mallorcale - sest Mallorca on üks väga ilus saar!

Ühtlasi selgus, et ma ei ole teinud hotellist ühtegi pilti - järelikult ei olnud ikka üldse pildistamist väärt :)
Aga huviline saab lüüa google'sse "Club Mac Alcudia" ja pildid ja info tulevad.

Kus me käisime:
Cap de Formentor - Saare lõunatipp, kuhu sõit möödub väga ilusatel mägiteedel ning kust avanevad maalilised vaated vahemerele. Auto saab ära parkida ning seejärel peab pisut jalutama mööda treppe ja teid, et jõuda vaateplatvormile.

Cap de Formentor

Platja Formentor - Kui  Cap de Formentorist alla keerutada, võib leida mõnusa lahesopi ja rannakse mändide all. Rannariba on üsna väike. Vesi Mallorcale omaselt selge, soe ja põhi mõnus. Me ei veetnud seal just kaua aega, kuna ilm läks pilviseks ning kõht ootas lõunasööki Pollencas. Parkimisvõimalusi oli seal mitmeid. Kõige lähemalasuvad kohad, maksid 10 EUR, kaugemal leidus ka 6 EUR-ga.

Platja Formentor

Pollenca - Armas rannaäärne linnake, kus palju söögikohtasid ning ilus jalutada. Mallorca linnades kajab kõikjal läbi ajalugu ja ilusad vanad vahemerestiilis hooned ja kindlused on väga romantilised :) Linna asutasid katalaanlased 13 sajandil eelkõige kaitseks piraadirünnakute vastu. Pollencas on kenas rannaäärsed söögikohad, mille väliterrassid asuvad vee äärde ehitatud betoonalustel. Meie sõime lõunat ühes kreekapärases paigas, kus ma sain oma elu parima quacamole. Hinnad olid aga päris krõbedad! Teised sõid lõunat vahetus läheduses asuvas Ameerika burgerirestos ja jäid ka väga rahule.

Sa Calobra - Koht, kuhu kindlasti peab minema, kui oled Mallorcal. Meie jaoks oli see teine külastus ning läheksime sinna kindlasti veel. Sa Calobra asub Pollenca ja Solleri vahel ning sõit sinna on väga käänuline ja mägine. Neile, kel süda pahaks ei lähe, on see kindlasti imeline - mina aga pidin sel korral oksendama välja kogu selle maitsva quacamole, mis eelnevalt söödud sai! Esmakordselt läks mul süda nii pahaks mägiteedel. Tagantjärele muidugi naljakas meenutada. Aga selleks, et Sa Calobrasse pääseda, tuleb auto eemalasuvasse parklasse jätta ning siis jalutada ca 500 m. Sa Calobra on rannake kaljude vahel. Kalju sisse on tehtud tunnel, läbi mille saab jalutada. Ilmselt enne tunnelit oli paik jalakäijatele kättesaamatu - ligipääs vaid mööda vett. Rand on kivine ja merepõhi samuti (vahemerele omane, aga mitte Mallorcale). Kivid on aga väga siledad ja masseerivad mõnusalt. Ühe kalju servale on tahutud trepid. Need algavad aga veepinnast pisut kõrgemalt, seega on paras pingutus end sinna trepile vinnata. Need, kes aga reegleid rikkuda julgevad (nagu meie) saavad ülemistele trepiastmetele minna ülevalt tunneli kõrvalt piirde alt :) Milleks sinna minna? Aga eks ikka selleks, et sealt kõrgelt alla hüpata! :)

Sa Calobra

Cuevas del Hams (Porto Cristo)http://www.cuevas-hams.com/
Turistikaartidele on üsna suurelt ära märgitud Porto Cristo ja sealsed koopad. Porto Cristos ja selle lähistel on Hamsi koopad väga selgelt ja hästi ära viidatud ning kuna meie eeltöö oli võrdlemisi kehva (me ei teadnud, et Porto Cristos on kahed koopad) juhindusimegi esimeste väga suurte ja selgete viitade järgi, mis meid suurele parkimisplatsile juhatasi. Cuevas del Hams oli aga meie jaoks suhteliselt suur pettumus. Koopad ise on kenad, koopad nagu koopad ikka! Kodulehelt saab selle kohta lähemalt lugeda, koopad on jaotatud erinevateks sektoriteks ning vähemalt sel suvel (2013) oli seal mingisugune Jules Verne'i teemaline programm. Pilet oli väga kallid - täiskasvanud 21 EUR. Olgem ausad, see on ju palju ühe koopa eest! Programm algas projektori pealt näidatava lühifilmiga Verne'i elust ja loomingust. Segaseks jäi, kas Verne'l on otsene seos selle koopaga, küll aga on Verne olnud seotud Mallorcaga. Rohkem infot - google. Sellele järgnes lühike jalutuskäik koopas, ning siis uus istumine nig uue projektorishow vaatamine, kus näidati erinevaid figuure, laevu jms. Mõned lapsed hakkasid väga kartma ja nutma ning pidid showlt lahkuma. Siis jälle väike jalutuskäik ning seejärel järgmine show väikese jäve ääres sügaval kaljukoopas. Tuli paadike, kus oli gondlimees, kes oli pärisinimene ning istuma oli sinna pandud 2 nukku, kes olid riides Mozarti-stiilis ning seejärel lasti seintele projektoritega 2 ooperilaadset muusikavideot. Seejärel oligi kõik! Trepid oli koopa üsna libedad. Heilo nöiteks libises laps süles - olukord oli üsna ohtlik - üks lapse plätu kukkus alla kaljude vahele. See saadi küll kätte, kuid üsna hirmus siiski. Hinna sisse oli topitud ka mingi tervitusnaps - muskaatvein pisikese pitsiga ja 2 tapas - 2 pisikest saiajunni. Üsna kehvakesed. Ühasõnaga ilus tore koopaelamus oli üle võimendatud moodsa tehnikaga, et turistilt rohkem raha kätte saada. Meie jaoks oli see täielik pettumus ning seda raha kindlasti väärt polnud. Kui hakkasime Porto Cristost edasi sõitma Colonia de Sant Jordi suunal, nägime tee ääre viitasid Cuevas del Drach ning sis viisin mina kokku, et hoopis need olid need koopad, mida mina olin googeldanud, kus oli oluliselt mõistlikum sissepääsuhind ning koopad tundusid ka pildi pealt ilusamad. Eriti need suured järved. Nagu kodulehelt ka lugeda saab, viiakse selles koopas sind 1200 m sügavusele maa alla ning seal saab sõita paadiga. Samuti on hoopis nende koobastega seotud olnud Jules Verne. Autor kirjeldab neid koopaid oma romaanis "Clovis Dartentor" ning mainib seal, et need on ühed ilusamad maailmad! Siit siis õppetund, miks eeltööd on kasulik teha enne reisi, mitte pärast!
Kuna aga koopaelamus ja rohkemgi oli juba käes, ei hakanud me sinna minema. Siin ikkagi ka nende koobaste link http://www.cuevasdeldrach.com/

Platja Es Trenc - Imekaunis rand Colonia De Sant Jordi kandis. Väga looduslik ning asub Mallorca soolatootmispiirkonnas. Vesi on seal väga helesinine ja läbipaistev. Rannas müüakse superhäid Sangriasid. Tavaline Sangria ja siis vahuveiniga Sangria. Hinnad oli mõistlikud 4-5 EUR'i ning maitsesid väga hästi. Selles rannas olid kõige kallimad rannatoolid, kui mujal said päevaks 3-5 EUR'ga siis Es Trencis oli see minu mäletamist 9 EUR.

Es Trenc

Cala Pi - Pisike Cala Pi linnake ning imeline Cala Pi rand asuvad Colonia de Sant Jordi ja Palma de Mallorca vahel rannikul. Linnake on üsna väike ja kitsas, meil oli plaanis seal süüa, aga seal polnudki eriti kohti, kus seda teha. Leidsime küll jäätisekohviku, kus peatusime. Cala Pi rand on eriline sellepoolest, et ta ei asugi mere ääres vaid hoopis teisel pool, justkui linnas sees. Vesi on leidnud endale tee sisemaale, kuhu on tekkinud väga armas väike rannake, mis on mõlemalt poolt piiritletud kaljuga. Meie seal ei peatunud, lihtsalt sõitsime läbi.

Cala Pi

Platja de Alcudia - oli meie kodurand. Hotellist 4-5 min bussisõit või 15 min jalutuskäiku. Rand oli täitsa tore. Väga pikk ja lai, ilusa liivaga, puhas ja igati mõnus. Ainukeseks miinuseks oli tohutu hulk meduuse ja osad neist ikka tõeliselt suured. Kuna paljud lapsed polnud varem meduuse näinud, tõid mehed kausiga ka mõned välja. Siis korraldasid lapsed ka paar meduusi matust :) Must huumor! Väikse laksu kõrvetada said vist enamik meist. Alcudia rannas tähistasime ka Jossi sünnipäeva korraliku rannapeoga :) Kingituseks suur Jamon Serrano :) Rannad Mallorcal on tegelikult üldse suurepärased. Neid on väga palju ja üksteisest erinevaid ehk sobiva peaks leidma endale igaüks.

Kevin naiste kübraga ja F1!

Jossi sünnipäev!

Meduusi matused

Festival Park - 2 päeva meie tripist olid üsna sombused ning üks päev sadas põhimõtteliselt päev otsa. Kuna otseselt ei olnud meil plaanis shopingut teha, reisisime ju käsipagasig aga mis sa ikka selle vihmase ilmaga ette võtta oskad. Seega läksimegi Festival Parki outlettidesse. Asukoht üsna Palma lähedal, aga keskus ise üsna kesine,. Poode ja meelelahutust justkui oli, aga ega osta ei osanud väga midagi. Aga eks see on täielikult maitse asi!

Alcudia Old Town - Alcudia vanalinn asub suurte linnamüüide sees. Ka linnamüüridele on võimalik minna jalutama, osa meie seltskonnast jõudsi ka seda. Aga müüride vahel asub tõeliselt hubane, hispaaniapärane ja ajaloohõnguline linnake. Vanad majad, kus elavad kohalikud ning kelle avatud koduustest on põnev sisse piiluda (mitte just viisakas, aga mis sest). Kitsad tänavad, palju väikeseid butiike, restoranid, kohvikud, suveniiripoekesed. Tõeliselt mõnu jalutamine.

Alcudia Old Town
Alcudia sadam

Hidropark Alcudia - nagu eespool mainitud, siis sisaldas meie majutuspakett kõigile piiramatut sissepääsu veeparki nimega Hidropark Alcudia. Vabaõhu-veekeskus asus otse meie hotelli kõrval, paar minutit jalutuskäiku, ning oli üsna laialt välja reklaamitud terves Põhja-Mallorcas. Kuna meie seltskonnas domineerisid lapsed, veetsime ka meie päris palju tunde kokku seal veepargis. Lastele väga vahva - on oluemas kohustuslikud elemendid nagu lainebassein ja erinevad liutorud. Florida Aquaticaga aga ei kannata võrrelda, kuid samas ei kannata võrrelda ka Pärnu tervisekeskusega :) Lühidalt, lastega koos mõnus ajaviitmine; täiskasvanud saavad rentida rannatoolid ning lihtsalt päikest võtta. Siiski usun ma, et kui ei oleks ööbinud just selles hotellis ja meil ei oleks olnud selle veepargi pileteid, oleks me läinud ehk mõnda teise, suuremasse parki. (vt. google)

Hidropark Alcudia

Mallorca on väga lahe sihtkoht, kus on võimalik puhata mitmekülgselt. Sealt peaks leidma oma osa kõik - rannagurmaanid, pidutsejad, shoppajad, perepuhkusele tulijad, seiklejad jne. Ühtlasi on Mallorcale üsna lihtne minna ning terve saar on väärt uudistamist. Kõikjal leidub huvitavaid ja ilusaid paiku. Rannapuhkuse mõttes pean ma Mallorcat Euroopa üheks parimaks. Nii suur valik kauneid randu, ülisoe vesi - seda sama ei suuda pakkuda just paljud Euroopa sihtkohad. Samas tuleb arvestada üsna suure hulga turistidega, nende seas meeletult britte ja sakslasi.. selles suhtes on näiteks Sardiinia oluliselt meeldivam ja müstilisem.