Wednesday, January 25, 2017

Tenerife VOL2 - 4 nädalat talvepagulust - 18.12.2016 - 14.01.2017

Jälle see Tenerife...

See oli vist septembrikuus, kui leidsime, et peaksime siiski taas Eestimaa talve eest, vähemalt natukesekski põgenema. Eelmise aasta 5 nädalat Tenerifel oli olnud väga kosutav ning peatselt olidki lennupiletid ostetud ja majutuseotsingud käsil. Sel aastal oli see keerulisem...Eelmisel aastal alustasime varem ning valikut oli rohkem, sel aastal aga oli juba septembris bookingus ja airbnb's ca 70-80% majutusest välja müüdud. Ühtlasi, oli põhjust eeldada, et sel aastal on Kanaaridel veel rohkem külastajaid kui varem. Egiptus on rahutuste ja terroriohu tõttu suht maas ja kes Aasiasse ei taha minna, sellel ei jäägi väga palju muud üle, kui Kanaaridel endale koht leida.

Elasime neljas kohas:

Ei teagi nüüd täpselt miks ja kuidas, kuid sel aastal jättis see lõunapoolne "turismivabrik" suhteliselt ammendunud mulje. Ühel õhtul Elinoriga PldeAm-is (Americas) mänguväljakul istudes, tabasin end mõttelt, et mis mulle siin eelmisel aastal nii väga sai meeldida... jutt just siis PldeAm-ist ja tervest lõunapoolsest turismismekast. Suhteliselt kohutavad restoranid/söögikohad - mis pakuvad röstsaia ja friikartulit ja hind seejuures suht krõbe. Ka mitte mingit miljöö-väärtust. Kõik keerleb turisti ja turistilt raha kättesaamise ümber. Rannad ei ole ka nagu just nii tohutult ilusad..ajavad asja ära muidugi :) 80% inimestest tänavatel on väga eakad, 10% veidrad Briti noortepundid või pered - no kaugelt saad aru, et Britid ja nagu veidi veidrad :) Hiljem lugesingi Minu Tenerife raamatust, et sisuliselt Brittide massiline tulek Tenerifele, rikkus ära lõunasektori toidukultuuri. Ehtne Hispaania ja Kanaari toit asendus Brittidele rohkem sobiva kiirtoiduga. Et see lõik läbinisti nii negatiivne poleks, kiidaks siiski PldeAm-i Los Cristianose poolset osa, kus on väga armas promenaad ja ilusad hotellid. Samuti rannad Camison ja Las Vistas - ikkagi üsna toredad ja sealne shoppingutänav (kus on Hard Rock Cafe) on ka vahva. Ülejäänud, minu jaoks, pointless.

Kui 2015/2016 trip oli üliõnnestunud, sest ilm oli lihtsalt super (5 nädalat 24-28C ja täispäike, 0 tuult), siis sel korral nägime ära kehva Kanaari talve. Kohalike jutu järgi üks viimase kümnendi kehvemaid. Temperatuurid olid reeglina ikkagi soojad, no minimaalselt 20, aga ikkagi kuni 27/28C, siis saime tunda väga palju väga tugevat tuult. Nii suurt tuult, et ei tahtnud õues olla. Rannas oli võimatu olla, sest liiv keerutas ja tuul räsis. Saime tunda ca 6-7 päeva Sahara liivatorme. Sahara kõrb asub küll 250 km kaugusel, kuid liivad jõuavad Tenerife lõunarannikule välja. Nendel päevadel on nähtavus ookeanile väga halb, naabersaari ei näegi. Õhk on kõik peenikest liiva täis.

Olles ilmast muserdunud, hakkasime otsime kohti, kus oleks tuulevaikne ja õnneks leidsimegi :) Nimelt, kui lõunarannik on hirmus tuuline, siis võib piisata vaid 20 minutilisest autosõidust põhja poole (alates nt La Tejita ja El Medano kandist), et nautida rannapäeva. Tänud sellele, et ilm meid lõunast ära ajas avastasime me oluliselt ilusamat põhjarannikut. Käisime Tenerife ühes kõige ilusamas rannas - Playa de las Teresitas (pealinna juures). See on heleda liivaga rand (liiv toodud Saharast), mis asub looduskaunis kohas üsna Anaga Rahvuspargi külje all. Merel näed küll konteinerlaevu ja naftatankureid, kuid see nii väga ei morjendanudki. Käisime ka Poris de Abonas, rannas nimega Playa Grande, mis ka mulle väga meeldis. Leidsime selle nii, et tahtsime rannapäeva teha, aga taaskord lõunas välja ei kannatanud minna. Põhja aga ei viitsinud sõita, seega otsisin kaardilt rannakest, mis tunduks lõunapoolsete tuulte eest peidus. Nii sattusimegi sinna ja seal on imelilus vesi. Üks ilusamaid Tenerifel. Väga puhas ja läbipaistev.... ranna kõrvale on ehitatud pisike kaljuplatoo, kust saab redelist vette minna kohe sügavamasse vette..seal oli palju snorgeldajaid. Rand is on pikalt madal ehk lastega hea. Ühtlasi veetsime aega väga lahedas linnakeses El Medano - surfiparadiis, sellise hipilikuma ja vabama atmosfääriga linnake, kus palju vahvaid poekesi ja armas rannake. Pearand on üsna pisike ja tumeda liivaga linnakeskse turuplatsi lähedal, aga sealt saab edasi jalutada mööda puidust rannapromenaadi, mida ääristavad surfipoed ja kohvikud ning leida endale koht kaljuluite (ma ei tea kas selline sõna on olemas) vahel ja vaadata surfareid. Reegel peaks olema, et kui lõunas on tuul, siis El Medanos ei ole ja vastupidi. Üleüldiselt aga peaks El Medano olema tuulisemat tüüpi koht. Linna tunnus ongi #highwindarea.